Norweski łosoś z grilla
foto_norge1.jpg

Składniki (porcja dla 4 osób):
- ok. 800 g filetów
- 100 ml oliwy
- 1 łyżeczka białego pieprzu
- 1 łyżeczka soli

Wykonanie:
Łosoś to tłusta ryba, zatem można go kłaść bezpośrednio na grillu. na pewno jednak uniknie się pokruszenia ryby, jeśli do grillowania użyta zostanie aluminiowa tacka lub specjalna kratka.
Posmarować rybę oliwą. Grillować, aż będzie złocisto brązowa z obu stron. Usmażyć najpierw jedna stronę, potem drugą. Po zakończeniu grillowania doprawić solą i pieprzem.
Smak łososia norweskiego podkreślisz, a daniu nadasz wyrafinowany charakter, marynując rybę przed grillowaniem. Podstawą marynaty jest oliwa z oliwek. Dobór przypraw jest szeroki. Dodatek sosu sojowego sprawi, że ryba nabierze orientalnego charakteru. Marynata na bazie miodu doda łososiowi słodyczy, a kilka łyżek whisky zaostrzy smak. Łososia pozostawiamy w marynacie na kilka godzin. resztą marynaty polewamy mięso podczas grillowania.
Łososia norweskiego z grilla można podać dobrze wypieczonego. Uważajmy jednak, by nie grillować go zbyt długo. Mięso staje się wtedy suche i traci swój niezwykły charakter. Polecam spróbować łososia średnio wypieczonego - mięso w środku pozostaje ciemnoróżowe, a im bliżej brzegów - jasnoróżowe.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License